maandag 27 april 2015

Shana en de plant (Hyves-2010)

Kleine Sjaan, wat heb je nou toch weer gedaan!?

Zoals altijd in het weekend doet het personeel het wat rustiger aan. Ze staan wat later op, laten de honden wat langer lopen en ontbijten uitgebreid. Zo ook afgelopen zaterdag. Jeetje en ® gingen de honden uitlaten en lieten de woonkamer deur open. Ik keek even om het hoekje van de voordeur, maar het regende en ik besloot dus niet mee te gaan wandelen. Ik liep de woonkamer in en nestelde me heerlijk tussen de kussens op de bank. Opeens hoorde ik gestommel op de trap en daar kwamen K’zumii en Shana gevolgd door Aiko en Kaida van de trap gesjeesd. Ik riep nog dat ze rustig moesten doen maar ze hoorden me niet.


Als een stel gekken sprongen ze door de kamer. Shana werd achterna gezeten door de rest en sprong via de tafel op een hoge kast waar de trots van ® op stond. Een mooi krulpalm met een fraaie groene waaier op zijn stam. Shana vond dat ding wel interessant en snuffelde  aan de plant. Ik siste dat ze eraf moest komen en dat ze de plant met rust moest laten. Ze keek me aan en riep dat ze niet wist wat een plant was.

Onderaan de kast zaten Aiko en K’zumii naar haar te kijken. K’zumii zeurde dat ze moest komen spelen. Shana draaide zich om en wilde van de kast af springen en stootte met haar kont de plant van de kast! KABOEM, RINKELDEKINKEL. Zo'n herrie had ik nog nooit gehoord. Met een plofje landde Shana naast de kapotte pot en plant op de grond. “Wat is dat voor raar bruin spul?” vroeg ze (met haar domme hoofd) En begon vervolgens lekker te graven. Aiko die inmiddels ook van de schrik weer bekomen was groef gezellig mee. Het hele stel was aan het graven en begonnen gewoon weer te spelen! De hele woonkamer lag onder de aarde. 

Toen ze de sleutels in het slot hoorden renden ze snel weg naar boven. Ik hoorde het personeel praten in de gang, ® kwam de woonkamer in lopen en zag de ravage..... Hij werd zo rood als een tomaat! Ze rood had ik hem nog nooit gezien. Hij schreeuwde naar Shana en die domme muts kwam nog aanlopen ook. Ik siste vanonder de tafel dat ze moest maken dat ze wegkwam maar ze luisterde niet. Al pruttelend liep ze naar ®.  Hij pakte de plantenspuit en spoot haar kletsnat! Shana stoof de kamer uit. Ook Aiko en K’zumiii kwamen even om de hoek gluren en kregen beide een klinke straal water in hun gezicht. Voorzichtig sloop ik de kamer uit, ik had niets gedaan en wilde geen nat pak halen.
Met flink gemopper ruimden ® en Jeetje de rotzooi op. Toen ze weer rustig waren ben ik Jeetje en ® maar even flink gaan knuffelen. Even laten zien wie nou echt de liefste is!


(Helaas bleef ® niet lang boos, na het ontbijt gaf hij Shana alweer een knuffel)

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal! Ik zie het helemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whahahhahaha ik geloof echt niet dat shaantje de schuldige is !!!!

    BeantwoordenVerwijderen