zaterdag 9 mei 2015

De draadjes

Mijn vrouwtje speelt graag met draadjes. Ik ook dus dat komt goed uit. Als ze weer eens met die draadjes in de weer is doe ik dan ook graag mee.

Ze doet de draad in een naald en gaat dan de hele tijd op en neer met de naald. Dat is zo interessant! Het is ook heel goed voor mijn jachttalenten. Ik loer van een afstandje naar de naald en probeer de draad, zonder mezelf te prikken, aan te vallen.

Het is me al meerdere keren gelukt om de draad te pakken te krijgen. Ik laat dan niet snel los. Ik bijt de draad goed vast tussen mijn tanden en trek! Helaas wordt Jeetje dan boos en haalt de draad uit mijn bek. Meestal wordt ik dan ook weggestuurd.

Maar ik zou geen kat zijn als ik niet een nieuwe tactiek zou bedenken!


Als Jeetje met haar draadjes gaat spelen, kruip ik lekker gezellig naast haar. Het draadje zwiept dan telkens voor mijn neus heen en weer....en ik kan zo lekker ongestoord aan de draad likken. Tot nu toe heeft Jeetje dit nog niet opgemerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten